arrow_drop_up arrow_drop_down

Klantenservice

Tevreden klanten; Daar doen wij alles voor!

Hoe kunnen wij je helpen?

Recreatie Zeker - Contactpagina

Contact

Heb je een vraag of wil je contact met ons opnemen? Klik hieronder op lees verder voor onze contactgegevens

Lees verder

Recreatie Zeker - Claimservice

Schade melden

Een schade is altijd vervelend. Lees hier hoe wij je helpen om je schade zo snel mogelijk afgewikkeld te krijgen.

Lees verder

Recreatie Zeker - Wijzigingen doorgeven

Wijzigingen

Heb je een polis via ons lopen?

Lees hier hoe je wijzigingen op je polis aan ons kunt doorgeven

Lees verder

Recreatie Zeker - Klanttevredenheid

Klanttevredenheid

We zijn erg benieuwd naar wat je vindt van onze website, producten, service en dienstverlening.

Lees verder

Recreatie Zeker - Klachtenservice

Klachten

Wij doen er alles voor om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Mocht je toch niet tevreden zijn, lees dan hier wat je kan doen

Lees verder

Recreatie Zeker - opzeghulp

Opzeggen

Wil je een via Recreatie Zeker lopende recreatieverzekering opzeggen? Lees dan hier wat je moet doen.

Lees verder

Recreatie Zeker - Veelgestelde vragen

Vragen?

Bij de veelgestelde vragen vind je het antwoord op de meest gestelde vragen terug. Check hier of jouw vraag er al bijstaat.

Lees verder

Recreatie Zeker - Overstapservice

Overstappen

Wil je overstappen naar Recreatie Zeker? Lees dan hier verder hoe wij je hierbij kunnen helpen.

Lees verder

Contactgegevens


Of vind ons op social media

Neem contact op!

Claimservice - Recreatie Zeker

Schade melden

Heb je een schade gehad? Meld je schade digitaal door het formulier hieronder in te vullen en klik daarna op verzenden.


Afhandeling

Zodra wij je schademelding hebben ontvangen nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Wij informeren je over de informatie en de stukken die de verzekeraar nodig heeft om de schade in behandeling te kunnen nemen. Zodra we deze gegevens van je hebben ontvangen, zorgen wij er voor dat je schade bij de verzekeraar op de juiste plek terecht komt.

Wanneer de verzekeraar je schadeclaim heeft ontvangen, wordt deze in behandeling genomen. Als de verzekeraar meer informatie nodig heeft, zullen zij contact met je opnemen. In sommige gevallen, bijvoorbeeld als het schadebedrag heel hoog is, schakelen zij een onafhankelijke expert in. Deze expert stelt de aard en de omvang van de schade vast.

Ben je het niet eens met het oordeel van de expert? Dan kun je altijd zelf een tweede expert inschakelen. Zo’n tweede expert wordt een contra-expert genoemd. Krijg je gelijk dan betaalt de verzekeraar een aanvullende vergoeding en ook de kosten van de experts. Is dit niet het geval, dan zijn de kosten van de contra-expert voor jezelf. Meer informatie over het inschakelen van een contra-expert vindt je in de voorwaarden van je verzekering.


Schadevergoeding

Heb je recht op een schadevergoeding? Dan vergoedt de verzekeraar de schade zo snel mogelijk.

Eerst zal de verzekeraar met een brief laten weten dat je voor schadevergoeding in aanmerking komt en wat de hoogte van de vergoeding is. Daarna duurt het over het algemeen maximaal 5 werkdagen voordat het uitgekeerde bedrag op je Nederlandse bankrekening staat. Heb je een buitenlandse rekening? Reken dan op maximaal 10 werkdagen.


Geen schadevergoeding

Heb je geen recht op schadevergoeding of alleen gedeeltelijk? Dan wijst de verzekeraar je schade (deels) af. Je ontvangt hierover van de verzekeraar een bericht.

Ben je het niet eens met die afwijzing? Dan kun je ons dit laten weten. In dat geval zullen wij de afwikkeling door de verzekeraar beoordelen en je laten weten of het het met het standpunt van de verzekeraar wel of niet eens zijn. Wanneer wij het oneens zijn met de (gedeeltelijke) afwijzing, zullen wij hierover contact opnemen met de verzekeraar en alsnog proberen je schade vergoed te krijgen.

De verzekeraar laat je vervolgens weten of je alsnog een schadevergoeding krijgt, of dat zij bij hun standpunt blijven. Dit is dan hun definitieve standpunt. Ben je hier dan nog steeds niet mee eens, dan kun je hier via de klachtenprocedure van de verzekeraar, hierover een klacht indienen.

Recreatie Zeker neemt uitsluitend schademeldingen van eigen klanten in behandeling. Je kunt controleren of je klant bent van Recreatie Zeker door je polis te raadplegen. 
Ben je klant van Recreatie Zeker meldt dan je schade via het formulier op deze pagina.
Wijzigingenservice - Recreatie Zeker

Wijzigingen

Wij kunnen je alleen goed van dienst zijn, wanneer je ons goed informeert over jouw persoonlijke situatie. Daarom is het belangrijk dat je ons direct op de hoogte stelt, wanneer er op dat gebied iets verandert. Denk daarbij aan:

  • veranderingen in je gezinssituatie (bijvoorbeeld geboorte, overlijden, echtscheiding, samenwonen, huwelijk),
  • veranderingen in je woonsituatie (bijvoorbeeld verhuizing),
  • wijziging van bankrelatie,
  • grote aankopen (bijvoorbeeld een nieuwe mover of voortent),
  • beëindiging of wijziging van elders lopende verzekeringen.

Je wijzigingen kan je hieronder digitaal aan ons doorgeven. 

Klanttevredenheid - Recreatie Zeker

Klanttevredenheid

We zijn erg benieuwd naar wat je vindt van onze website, producten, service en dienstverlening. Ben je tevreden of heb je nog tips hoe we dit kunnen verbeteren. Klik op de knop “klanttevredenheid” en laat ons weten hoe je ons beoordeelt.

Alvast bedankt voor je feedback!

Klachtenservice - Recreatie Zeker

Klachten

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat jij de juiste verzekering afsluit en dat je krijgt waar je recht op hebt. Mocht je desondanks klachten hebben over onze dienstverlening dan vragen wij je ons dit direct te laten weten. Wij zullen ons uiterste best doen om je klacht zo snel mogelijk op te lossen.

Mocht je van mening zijn dat wij niet adequaat op je klacht hebben gereageerd, dan kun je je wenden tot:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Postbus 93257

2509 AG Den Haag

Ons aansluitnummer bij Kifid is 300.016203.

Natuurlijk komen wij in eerste instantie graag samen tot een oplossing!

Opzegservice - Recreatie Zeker

Opzeggen

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je je polis zou willen opzeggen. De meest voorkomende reden is omdat je je boot, caravan, camper, motor of recreatiehuis hebt verkocht. Mocht er een andere reden zijn waarvoor je je verzekering wenst te beëindigen dan zijn we erg benieuwd naar die reden.

Wij kunnen hiermee misschien onze dienstverlening weer verbeteren of we zouden je kunnen helpen bij het zoeken naar een alternatief dat misschien beter past bij je gewijzigde verzekeringsbehoefte en verwachtingen.

Recreatie Zeker neemt uitsluitend opzeggingen van eigen klanten in behandeling. Je kunt controleren of je klant bent van Recreatie Zeker door je polis te raadplegen. Ben je klant van Recreatie Zeker dan kun je hieronder de opzegging van je verzekering doorgeven.
Veelgestelde vragen - Recreatie Zeker

Vragen?

We hopen natuurlijk dat je veel van de informatie die je zoekt kunt terugvinden op deze website. Heb je toch nog vragen over onze recreatieverzekeringen? Ga dan naar onze veelgestelde vragen pagina. Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen met hun antwoord. Staat jouw vraag er niet bij dan kan je daar deze vraag aan ons stellen.

Overstapservice - Recreatie Zeker

Overstappen

Wat fijn dat je kiest voor Recreatie Zeker? Wij assisteren je graag bij het overstappen naar je nieuwe verzekeraar. Bij de meeste verzekeraars kun je tegenwoordig telefonisch je verzekering opzeggen. Je hoort dan direct per wanneer de vorige verzekeraar je verzekering beëindigd.
Accepteert je oude verzekeraar alleen maar schriftelijke opzeggingen? Print dan deze opzegbrief uit, vul hem in met jouw gegevens en onderteken hem tenslotte. Meestal krijg je binnen 2 tot 3 weken een bevestiging van de huidige verzekeraar wanneer je oude verzekering afloopt.
Verzekeraars mogen tegenwoordig niet meer stilzwijgend je verzekering verlengen. Loopt je verzekering minimaal een jaar bij dezelfde verzekeringsmaatschappij? Dan kun je de verzekering opzeggen met een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Je kunt na deze maand direct overstappen! Veel verzekeraars hanteren echter nog een soepeler opzegbeleid.

Dus bij overstappen naar een nieuwe verzekeraar volg je de volgende stappen:

  • Bel de oude verzekeraar en zeg je oude verzekering telefonisch op.
  • Accepteert je oude verzekeraar alleen schriftelijke opzeggingen? Stuur dan deze opzeggingsbrief
  • Vraag de nieuwe verzekering aan bij Recreatie Zeker en laat ons de gewenste ingangsdatum weten
  • Wij maken je nieuwe verzekering in orde.
Wij maken gebruik van cookies