Contactgegevens
Of vind ons op social media
Of vind ons op social media
Heb je een schade gehad? Meld je schade digitaal door het formulier hieronder in te vullen en klik daarna op verzenden.
Afhandeling
Zodra wij je schademelding hebben ontvangen nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Wij informeren je over de informatie en de stukken die de verzekeraar nodig heeft om de schade in behandeling te kunnen nemen. Zodra we deze gegevens van je hebben ontvangen, zorgen wij er voor dat je schade bij de verzekeraar op de juiste plek terecht komt.
Wanneer de verzekeraar je schadeclaim heeft ontvangen, wordt deze in behandeling genomen. Als de verzekeraar meer informatie nodig heeft, zullen zij contact met je opnemen. In sommige gevallen, bijvoorbeeld als het schadebedrag heel hoog is, schakelen zij een onafhankelijke expert in. Deze expert stelt de aard en de omvang van de schade vast.
Ben je het niet eens met het oordeel van de expert? Dan kun je altijd zelf een tweede expert inschakelen. Zo’n tweede expert wordt een contra-expert genoemd. Krijg je gelijk dan betaalt de verzekeraar een aanvullende vergoeding en ook de kosten van de experts. Is dit niet het geval, dan zijn de kosten van de contra-expert voor jezelf. Meer informatie over het inschakelen van een contra-expert vindt je in de voorwaarden van je verzekering.
Schadevergoeding
Heb je recht op een schadevergoeding? Dan vergoedt de verzekeraar de schade zo snel mogelijk.
Eerst zal de verzekeraar met een brief laten weten dat je voor schadevergoeding in aanmerking komt en wat de hoogte van de vergoeding is. Daarna duurt het over het algemeen maximaal 5 werkdagen voordat het uitgekeerde bedrag op je Nederlandse bankrekening staat. Heb je een buitenlandse rekening? Reken dan op maximaal 10 werkdagen.
Geen schadevergoeding
Heb je geen recht op schadevergoeding of alleen gedeeltelijk? Dan wijst de verzekeraar je schade (deels) af. Je ontvangt hierover van de verzekeraar een bericht.
Ben je het niet eens met die afwijzing? Dan kun je ons dit laten weten. In dat geval zullen wij de afwikkeling door de verzekeraar beoordelen en je laten weten of het het met het standpunt van de verzekeraar wel of niet eens zijn. Wanneer wij het oneens zijn met de (gedeeltelijke) afwijzing, zullen wij hierover contact opnemen met de verzekeraar en alsnog proberen je schade vergoed te krijgen.
De verzekeraar laat je vervolgens weten of je alsnog een schadevergoeding krijgt, of dat zij bij hun standpunt blijven. Dit is dan hun definitieve standpunt. Ben je hier dan nog steeds niet mee eens, dan kun je hier via de klachtenprocedure van de verzekeraar, hierover een klacht indienen.
Recreatie Zeker neemt uitsluitend schademeldingen van eigen klanten in behandeling. Je kunt controleren of je klant bent van Recreatie Zeker door je polis te raadplegen.Wij kunnen je alleen goed van dienst zijn, wanneer je ons goed informeert over jouw persoonlijke situatie. Daarom is het belangrijk dat je ons direct op de hoogte stelt, wanneer er op dat gebied iets verandert. Denk daarbij aan:
Je wijzigingen kan je hieronder digitaal aan ons doorgeven.
We zijn erg benieuwd naar wat je vindt van onze website, producten, service en dienstverlening. Ben je tevreden of heb je nog tips hoe we dit kunnen verbeteren. Klik op de knop “klanttevredenheid” en laat ons weten hoe je ons beoordeelt.
Alvast bedankt voor je feedback!
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat jij de juiste verzekering afsluit en dat je krijgt waar je recht op hebt. Mocht je desondanks klachten hebben over onze dienstverlening dan vragen wij je ons dit direct te laten weten. Wij zullen ons uiterste best doen om je klacht zo snel mogelijk op te lossen.
Mocht je van mening zijn dat wij niet adequaat op je klacht hebben gereageerd, dan kun je je wenden tot:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Ons aansluitnummer bij Kifid is 300.016203.
Natuurlijk komen wij in eerste instantie graag samen tot een oplossing!
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je je polis zou willen opzeggen. De meest voorkomende reden is omdat je je boot, caravan, camper, motor of recreatiehuis hebt verkocht. Mocht er een andere reden zijn waarvoor je je verzekering wenst te beëindigen dan zijn we erg benieuwd naar die reden.
Wij kunnen hiermee misschien onze dienstverlening weer verbeteren of we zouden je kunnen helpen bij het zoeken naar een alternatief dat misschien beter past bij je gewijzigde verzekeringsbehoefte en verwachtingen.
Recreatie Zeker neemt uitsluitend opzeggingen van eigen klanten in behandeling. Je kunt controleren of je klant bent van Recreatie Zeker door je polis te raadplegen. Ben je klant van Recreatie Zeker dan kun je hieronder de opzegging van je verzekering doorgeven.We hopen natuurlijk dat je veel van de informatie die je zoekt kunt terugvinden op deze website. Heb je toch nog vragen over onze recreatieverzekeringen? Ga dan naar onze veelgestelde vragen pagina. Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen met hun antwoord. Staat jouw vraag er niet bij dan kan je daar deze vraag aan ons stellen.
Dus bij overstappen naar een nieuwe verzekeraar volg je de volgende stappen: